מהו לוגו/ סמל חברה?
לפי ויקיפדיה:
לוגו (בעברית: סמליל) הוא אלמנט גרפי, איור או עיבוד טקסט שנוצר או עובד במטרה לסמל ולייצג גורם מסוים ולהיות מזוהה עימו בתודעת הציבור.
ברוב המקרים, ילווה הלוגו במלל. לעתים, ישולב המלל כחלק מהאלמנט הגרפי ולעתים הלוגו יכיל טקסט בלבד, ללא אובייקט גרפי נלווה.
הלוגו מופיע על נייר המכתבים של הארגון, על המוצרים שלו, על המבנים שבהם הוא שוכן, על מדי עובדיו ובמקומות נוספים שבהם יש לזהות את הארגון.
יצירת מיתוג גרפי נכון
יצירת מיתוג גרפי חשובה לכל עסק בתחילת דרכו. הלוגו תפקידו לשקף את מהות העסק שלכם, ליצור בידול בין שאר המתחרים בשוק והזדהות של הלקוח למוצר.
את הלוגו כדאי ליצור בשלבים הראשונים של בניית העסק שכן עם יצירת הלוגו אנו מחליטים על השפה הגרפית וזו משפיעה על כל החומרים הפרסומיים שניצור בהמשך.
תהליך בניית המיתוג
1. למידה:
למידה של העסק (קהל יעד, מתחרים, מטרות וכדומה) והמסר אותו רוצים להעביר.
2. מחקר שוק:
מחקר על תחום העסק, על המתחרים וחיפוש השראה.
3. בחירת פונט (גופן):
לבחירת הפונט תפקיד משמעותי. נבחר פונט אשר מאפיין ומייצג את העסק בצורה הכי מדוייקת שאפשר.
4. עיצוב הלוגו (סמל):
ניצור כמה דוגמאות של סמלים, בשלב ראשון יוצרים את הסמלים בשחור/לבן על מנת לראות אם הם "עובדים", כשנרצה להוסיף צבע, הצבע רק יוסיף.
5. בחירת צבעים:
לצבע תפקיד משמעותי שכן כמו הפונט הוא מייצג את אופי העסק. למשל בענף המזון אנחנו נשתמש בצבעים חמים (ומעוררי תיאבון), בתחום ההייטק ומשרדים ממשלתיים נשתמש בצבעים כחולים וכדומה. בדר"כ נשתמש ללוגו בשניים עד שלושה צבעים.
6. עיצוב כרטיסי ביקור וניירת משרדית
החלה של הלוגו על מוצרים פרסומיים ועיצובם.
סטודיו דולב - הכותבת היא ליאת דולב, מעצבת גרפית בעלת ניסיון של מעל ל-10 שנים ביצירת מיתוג ולוגואים, עיצוב ממשקי משתמש UI/UX/GUI ובניית אתרי אינטרנט.
- לפרטים נוספים התקשרו: 054-6711155
- בקרו באתר שלי: http://www.studio-dolev.co.il/